bodybuilder-331671Napisałem jakiś czas temu o domowej siłowni, gdzie jednym z elementów wyposażenia jest obowiązkowo kółko do ćwiczeń. To z pozoru małe urządzenie może dać naprawdę w kość – nieźle daje wycisk. Ćwiczenie z kółkiem to wymagające ćwiczenie angażujące wiele grup mięśniowych, bardzo przydatne, zwłaszcza w kontekście ćwiczeń stabilizacyjnych tzw. core stability.

Teraz trochę szczegółów dotyczących wykonania ćwiczenia: Złap rączki kółka i uklęknij na podłodze, najlepiej pod kolana podłóż matę do ćwiczeń ale może być np. koc i trzymając proste plecy, przetocz kółko najdalej, jak tylko dasz radę. Postaraj się wstrzymać ruch w momencie najdalszego przetoczenia kółka, kiedy to mięśnie są najbardziej napięte, po czym powoli wróć do pozycji początkowej.

2

Na ilustracji powyżej pokazane są grupy mięśni zaangażowane w to ćwiczenie.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech/pięciu seriach – ilość powtórzeń zależy od stopnia wytrenowania. Gwarantuję, że po pierwszym treningu poczujecie, że macie mięśnie. Koszt takiego cuda to jedyne 20 zł więc wydaje mi się, że warto.

Warto dodać, że jeżeli zależy Ci na wyglądzie brzucha, to samo kółko nie daje takiego efektu, choć brzuch Ci zmasakruje również. Ja wcześniej już wspomniałem, to ćwiczenie ogólnorozwojowe angażujące wiele grup mięśni – dla biegaczy ważnych bo stabilizujących ciało.

Wybierając kółko:

  • Nie tylko wzmocnisz brzuch ale także inny grupy mięśni.
  • Postawisz na funkcjonalność….i wygląd :).
  • Trenujesz inne mięśnie również.
  • Masz mało miejsca na sprzęt w domu.

W opcji dla prawdziwych twardzieli, wykonanie ćwiczenia z prostych nóg ale to już wyższa szkoła jazdy.

Share:
Autor: Paweł Zawadzki
Hej. Jestem autorem bloga runfun.com.pl. Moją pasją jest między innymi bieganie, które z przerwami (raczej mniejszymi) uprawiam od 2008 roku. Cieszę się że zajrzałeś na moją stronę. Miłej Lektury :)